söndag 14 november 2010

Önskelista

Jag har visserligen en önskelista redan, men den är på vanligt, hederligt papper och risken för att tappa bort den är överhängande. Således är det nu dags att skapa en ny, här i bloggen. Smidig att uppdatera vid behov (ett par gånger i veckan, alltså...) och dessutom lätt som en plätt att skriva ut om nu någon skulle vilja ge mig presenter. Mycket smart!

Som vägledning har jag lagt de böcker jag redan har läst men inte äger som kursiverade. Mest för min egen skull, eftersom jag har en tendens att glömma vilka jag läst och inte. De böcker som köpts, fåtts eller hittats sedan listan skapats kommer att vara understrukna.

A

Paul Auster – In the Country of Last Things
Paul Auster – Leviathan
Paul Auster – Mr Vertigo
Paul Auster – Auggie Wren’s Christmas Story
Paul Auster – Timbuktu

Paul Auster – Oracle Night
Paul Auster – Travels in the Scriptorium.
Paul Auster – Sunset Park

B
Marcus Birro – Du är Christer Pettersson du också
Marcus Birro – 43 dikter
Marcus Birro – Att leva och dö som Joe Strummer

C

Lewis Carroll – Alice’s Adventures in Wonderland and Trough the Looking-Glass

Geoffrey Chaucer – The Canterbury Tales

Sigrid Combüchen – Spill: en damroman

D

Arthur Conan Doyle – Sherlock Holmes: The Complete Novels and Stories Volume I
Arthur Conan Doyle – Sherlock Holmes: The Complete Novels and Stories Volume II

E

F

G

Nikolaj Gogol – Det förlorade brevet; Kappan
Seth Grahame-Smith – Pride and Prejudice and Zombies

H

Bob Hansson - Lugna puckars Mosebok
Bob Hansson - Här ligger jag och duger

Bob Hansson - Heja världen!

I

J
Tove Jansson – Det osynliga barnet och andra berättelser
Tove Jansson – Farlig midsommar
Tove Jansson – Kometen kommer
Tove Jansson – Muminpappans memorarer
Tove Jansson - Trollkarlens hatt
Tove Jansson – Trollvinter

K

L
Torgny Lindgren – Plåtsax, hjärtats instrument
Torgny Lindgren – Hur skulle det vara om man vore Olof Palme?
Torgny Lindgren – Skolbagateller medan jag försökte skriva till mina överordnade
Torgny Lindgren – Legender
Torgny Lindgren - Minnen

Fredrik Lindström – Evolutionen och jag kommer inte överens
Erland Loe - Naiv. Super.

Erland Loe - Stilla dagar i Mixing Part
Jack London – The Call of the Wild, White Fang, and Other Stories
H. P. Lovecraft – The Call of Cthulhu and Other Wierd Stories

M
Gabriel García Márquez – Hundra år av ensamhet

N

David Nicholls - One Day

Fritiof Nilsson Piraten - Småländsk tragedi

Fritiof Nilsson Piraten – Historier från Färs

Fritiof Nilsson Piraten – Historier från Österlen

Fritiof Nilsson Piraten – Medaljerna

Fritiof Nilsson Piraten – Bombi Bitt och hans mor

Fritiof Nilsson Piraten – Skepparhistorier av mej själv och andra

Fritiof Nilsson Piraten – Prästhistorier av mej själv och andra

O

P
Edgar Allan Poe – Samlade noveller 1
Edgar Allan Poe – Samlade noveller 2
Edgar Allan Poe – Samlade noveller 3

Q

R

S
J. D. Salinger – Franny and Zooey
J. D. Salinger - The Catcher in the Rye
John Steinbeck – Grapes of Wrath

Sara Stridsberg – Darling River

T
Peter Törnqvist – Kioskvridning 140 grader: en wästern

U

V

Carl Johan Vallgren – Nomaderna

Carl Johan Vallgren – Längta bort

Carl Johan Vallgren – Fågelkvinnan

Carl Johan Vallgren – Berättelser om sömn och vaken

Carl Johan Vallgren - Dokument rörande spelaren Rubashov

W

Oscar Wilde – Complete works of Oscar Wilde
Oscar Wilde – The Picture of Dorian Gray

X

Y

Z

Å

Ä

Ö


Åh, jag får ingen som helst ordning på teckensnitten, de konstiga storlekarna på vissa bokstäver eller någonting annat. Dumma dumma dumma blogger! Dumma!

1 kommentar:

  1. Får man lov att ge dig "Trollkarlens hatt"? Villkoret är att du betalar frakten. Vill du ge en bok tillbaka eller inte, det är upp till dig och inget krav :)

    SvaraRadera