lördag 6 november 2010

Inför helg-rapport

Jag tycker mig ana att jag kommer bli något av en helg-bloggare. Jag känner att jag inte riktigt har tillräckligt med tid att skriva vettiga inlägg under veckorna, men under helgen kliar det i fingrarna som aldrig förr! Ganska lämpligt dessutom, eftersom mycket verkar stå lite still i bokbloggarna under helgen, vilket ger mig tid att skriva i min egen under den tid jag annars lagt på att läsa andras.


Tyvärr har jag den senaste veckan varit väldigt disträ på bokfronten. Jag plockar upp en ny bok varje kväll och lyckas aldrig riktigt få till något engagemang för någon av dem, vilket är väldigt synd. Just nu har jag bö läsa Norrlands Akvavit (Torgny Lindgren), Vänner emellan (min älskade Piraten), Den allvarsamma leken (Hjalmar Söderberg) och på nytt plockat upp Pesten (Albert Camus). Egentligen verkar samtliga romaner vara mycket läsvärda, ändå kan jag inte ge mig hän!

Jag får fortsätta helgen med att försöka ta mig igenom detta tillfälliga stillestånd, och förhoppningsvis ha lite mer att komma med i nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar