måndag 8 november 2010

Anteckningsböcker

Jag är inte bara boktokig, jag är dessutom löjligt förtjust i kontorsmaterial. Snygga kollegieblock och anteckningsböcker, samt nya fina pennor som är trevliga att skriva med får mig att rysa av välbehag. För några veckor sedan köpte jag två superfina anteckningsböcker med blanka sidor från Pocketshop, designade av Carl Johan de Geer:


Hur läckra som helst! När jag köpte dem var jag lite osäker på vad jag skulle ha dem till egentligen, jag föredrar annars linjerade blad i mina anteckningsböcker, och dessutom är dessa ganska små i förhållande till kollegieblock som jag annars brukar använda. Men, skam den som ger sig! Jag använder ena blocket till att anteckna utlästa böcker (hade en lista på min dator innan, men datorn kraschade och jag beslutade mig för att gå back to basics). Den andra bor i min gigantiska handväska och fungerar som kladdpapper för alla möjliga saker som man kan behöva skriva upp. Telefonnummer, tankar kring boken som just för stunden läses, bloggidéer som den här, t.ex. Jag är kär. Och ganska sugen på att köpa på mig ett gäng till, för nu kommer jag nog inte kunna vara utan dem. Och vad gör det, när de bara kostar ynka 29 kr styck? Köp, köp, köp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar