onsdag 7 april 2010

Bokigt värre

Är inne i en läsperiod nu, har slukat tre romaner på mindre än en vecka. Att jag ens hinner förvånar mig själv, men på något sätt har jag fått det att gå ihop. Fler åsikter och fina citat kommer när jag kan slita mig från läsningen länge nog för att faktiskt skriva någonting.

Reflekterade nyss, när jag satt och tittade lite på min favoritsida (kolla, en länk! Yay!), över att jag minsann bara äger en endaste bok med grön rygg. Det är ju en märkvärdig liten tanke, men jag älskar ju grönt! Finns det några riktigt bra böcker med grön rygg därute i världen, som jag kan hålla span efter? I mitt huvud har jag redan hunnit starta detta nya inredning/litteraturprojekt nämligen...

Nåväl, åter till Torgny Lindgren. På återseende!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag hoppas att du blir en sådan härlig bokbloggare (som jag själv, höhö) som skriver om alla böcker du läser? Det vore trevligt. Jag blir också väldigt nyfiken på vilken grön bokrygg det är du har? Spontant kommer jag att tänka på Kärlekens historia av Nicole Krauss. Den är grön och väldigt bra. Även Middle-sex av Jeffrey Eugedines (?) är grön i sin svenska pocketutgåva. Maja Lundgrens Pompeji, Ninni Holmqvists Enhet. De är gröna, fast dem har jag inte läst än... Fatta hur mycket jag betraktar mina bokhyllor med tanke på att jag inte har färgsortering och ändå kan minnas gröna bokomslag (!).

    SvaraRadera
  2. Min enda gröna bokrygg är inte ens en skönlitterär bok, utan "konsten att läsa tankar" av Henrik Fexeus. Omslaget ska inte ens vara grönt egentligen, men den utgåvan jag har kommer tillsammans med ett vändbart såntdär skydd, så det står "jag och min vandrande pinne" istället. Haha! Jag äger därtill en turkos bokrygg, en Colin Dann - de vilda djurens flykt del II. Samt två penguin-utgåvor, de där superbilligaste skräputgåvorna som är delvis gröna.

    Min ambition är naturligtvis att skriva om alla böcker jag läser! I mån av tid, vill säga;)

    SvaraRadera